Julklapp

 
Mina barn kommer troligtvis inte bli några traders, de tycker mest bara att jag tittar på konstiga streck, grafer och siffror. Men de gillar ju ändå att se sina sparade pengar att växa och de förstår ju att man måste spara till framtida större köp så som körkort, bil, lägenhet mm.
Min starka sida är ju inte att vara långsiktig men när det gäller barnen så är det en annan sak.
Jag diskuterade härom dagen med en kompis om att spara till barnen, och vad är inte ett bättre tillfälle än att ge ett litet sparande i julklapp :)
Detta år får våra barn bla en julklapp som jag vet att de kommer tycka är konstig, de ska få välja varsin aktie för att ha som ett långsiktigt sparande.
Våran yngsta dotter kommer säkert att välja något företag som gör godis, mellersta pojken kommer köra på spel och vår äldsta tjej gillar kläder och accessoarer.
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: