Intervju i DN

 
 
 
Ekonomi

”Investera inte pengar du är beroende av”

 
 
Patricia Hjärtner
Patricia Hjärtner Foto: Nicklas Thegerström
 

Patricia ”Tradingmamman” Hjärtner försörjer sig som daytrader. Kortsiktig handel är hennes främsta styrka. 

Patricia Hjärtner lärde sig aktiehandel av sin mamma i 20-årsåldern. Till en början bedrevs handeln vid sidan av arbeten inom hotell- och restaurangsektorn, men när hon var höggravid för första gången tog aktieintresset fart på riktigt.

– Jag fick knappt på mig skorna så jag kunde inte göra så mycket annat, säger hon. Läs mer.....

Anonym:

Jag är mammaledig samt så väntar vi bebis nr två i slutet av november. Tycker det är svårt och veta hur mycket man ska gå in med vid aktieköp, nu är ju inte ekonomin den starkaste när jag går på föräldrarpenning. Dock jobbar mannen heltid så nån tusenlapp per månad går att avvara men är de för lite?

Svar: Hej :),Allt sparande är bra tycker jag, ibland har man mindre och ibland mer. Det viktigaste är att inte investera pengar du är beroende av. Aktier går upp och ned, det är ju så olika beroende på vilken tidshorisont och plan man har med sitt sparande. Har du placerat i bolag på Stockholmsbörsen?
Hjärtner & Partner AB

Kommentera inlägget här: