Sommarplanering

Hur skall man göra inför sommaren?
Skall du ha semester snart?
Hur gör du med din trading då?
Hur kombinera semester och trading?

 

Att planera ordentligt under sommaren är a och o för att uppnå ett gott resultat.
 
Jag brukar dock sätta av en del likvider för att känna att jag kan koppla av under semestern samt att man har möjlighet att gå in i marknaden igen snabbt om vi skulle få en sättning på den.
Jag har fått frågan om jag tycker det är svårare att trada under sommaren, svaret är att jag inte tycker det. Det finns alltid något som det är snurr på och snart börjar ju bolagen rapportera sina Q2:or vilket brukar sätta fart på bolagen.
 
Förra sommaren så hade vi ju en riktig rysare med Brexit i fokus och så här med facit i hand hade jag agerat helt annorlunda. Men det är ju det här som är tjusningen med aktiehandel tycker jag, att man aldrig vet, och det är därför jag är så benhård med mina strategier och mitt mantra ”Många bäckar små”. Att alltid ta hem vinster, bättre med en liten vinst än att sitta med svarte Petter.
Kommentera inlägget här: