InvesterarDagarna, 28:e & 29:e april

 Den 28 april kommer jag att föreläsa på InvesterarDagarna som hålls på Radisson Blu Scandinavia i Göteborg.
 
InvesterarDagaran är ett event som riktar sig till dig som är intresserad av investeringar och vill utveckla dina kunskaper. De har samlat några av profilerna i branschen för en helg fylld av seminarier, så oavsett om du tradar aktivt eller är en mer långsiktig investerare så har finns det något för dig!
 
Mer information hittar du här.... 
 
 Anmälan sker här.....
 
 
 
Jag kommer att prata om detta;
" Att handla med aktier är något som alla kan göra, jag började när jag var 19 år. Aktiehandeln blev snabbt mitt stora intresse, och mitt tänk med många bäckar små är nu framgången till att jag idag livnär mig på det, något jag inte trodde var möjligt. Jag gick från att investera långsiktigt i utdelningsaktier till att bli en mer och mer aktiv i min handel, att dra nytta av kursrörelser fick mig att skapa fler portföljer och olika strategier. Att skapa en portföljmodell som håller i längden är något jag jobbat med i 11 år, och jag har nu hittat min portföljstrategi som jag följer benhårt."
 
 
 

Tobbe Rosén

En av sveriges mest välkända utbildare inom trading med över 30 års erfarenhet från den finansiella marknaden. Han har skrivit flera böcker om teknisk analys, tradingpsykologi och money management mm.Varje dag går det att följa Tobbe på Twitter, YouTube, direktsänd TV och winningtrading.se som är en av de mest välbesökta bloggarna om trading i Sverige.

 

Under sitt seminarium kommer Tobbe dela med sig av sitt liv som daytrader. Han kommer berätta hur du hittar aktierna som är värda att trada och konkreta råd för att du ska lyckas som trader.

 

 

Ronja Koepke och Ted Elvhage

Driver Investpodden där de intervjuar olika personer och pratar om investeringar på ett både underhållande och lärorikt sätt. De är båda affärsänglar och har mycket erfarenhet från flera områden såsom entreprenörskap, coaching och att driva olika projekt.

Ronja och Ted kommer som konferencierer leda oss genom hela InvesterarDagarna 2018 och dessutom hålla ett eget seminarium.

Vad innebär det egentligen att vara affärsängel? Vad är skillnaden mellan att vara investerare och affärsängel? Ronja och Ted delar med sig av hur dom blev affärsänglar, vad dom investerar i och vad som krävs för att du ska kunna bli en affärsängel.

 

 

Jan Bolmeson 

Föreläsare, bloggare, podcastare, författare. inspiratör, investerare m.m.

 

Jag brukar säga att min största hemliga fördel är att jag är 36 år gammal och har lyckats förlora större delen av mina pengar inte bara en gång, utan två gånger.

En gång i IT-bubblan och en gång i finanskrisen 2008. Sedan dess har jag via min blogg RikaTillsammans varit en av de största förespråkarna kring passiva investeringsstrategier då forskningen visar att de flesta sparare på börsen inte slår index över tid. I föreläsningen kommer jag att dela med mig av min resa som investerare och visa hur den som är lat, passiv och oengagerad med 90 % sannolikhet kommer att slå de som försöker förutsäga vilken aktie som kommer att gå bra i framtiden - Jan.

 

Niklas & Fabien

Niklas Aldén och Fabian Franzén, två ekonomer/ingenjörer med ett ben i teknik och ett i ekonomi. Driver tillsammans finanspodcasten "Market Makers" och YouTube kanalen "Cryptonomics" där de diskuterar kryptovalutor och blockchain. Utbildade på Linköpings universitet där de möttes via studentföreningen Börsgruppen och drev podcasten "Vargen i Valla". Fabian har tidigare jobbat på en hedgefond i Stockholm och Niklas är SwedSec-licensierad rådgivare.

 

Niklas och Fabian driver podden Market Makers som fokuserar på investeringar i framtidsmarknader Dem kommer att tala om världens snabbast växande marknader, var man kan hitta strukturell tillväxt och hur man kapitaliserar på makrotrender.

 

Anmälan sker här.....

 

Kommentera inlägget här: