Gästinlägg

Idag skriver Henrik Siverhall från Pattern Trading ett blogginlägg.


Jag är en helt vanlig norrlänning med det ”svenska paketet” – Villa, Volvo, Vovve och Vigsel.
Där hemma springer en tvåårig liten tös omkring och gör allt för att liva upp vardagen. (Tro mig, hon lyckas bra med det). Vi bor i ett 30-tals hus strax utanför centrala Skellefteå, och trivs bra.

Redan som 15 åring började jag intressera mig för teknisk analys. Jag visste kanske inte så mycket om det just då utan det var nog snarare tanken om att kunna tjäna pengar som lockade mest för stunden. ”Resan” tog sin start och jag involverade mig i både lokala Aktiespararna och blev senare även Ordförande för den lokala Unga Aktiespararnas avdelning.

Sedan dess var teknisk analys och, främst, långsiktiga investeringar en stor och viktig del av mitt liv – ett konstant intresse som bara växte.

Jag började med trading för cirka 5 år sedan.
Efter både berg och dalar i resultatet, med utbildning och ett mycket givande mentorskap av Scott Carney (The Harmonic Trader), som först resulterade i ett Nordiskt ansvar för ”Harmonic Trading” men som senare blev (och fortsatt är) ”Pattern Trading Sverige”.

Idag, och ungefär 3år bakåt i tiden, har jag konsekvent handlat utifrån min plan och på så sätt slutat förlora pengar. Självklart har jag mina perioder då jag gör förlustaffärer men över tid vet jag att jag kommer att gå med vinst. Jag vet det för att jag gjort min backtesting och jag journalför mina trades dagligen för att utvärdera var jag är just nu. Ibland behövs det justeras lite för att marknaderna ändrat sitt beteende men oftast, när jag hamnar i förlust perioder, kan jag justera det genom mitt eget agerande.

 

 

 

Namn:                            Henrik Siverhall
Ålder:                             40
Familj:                            Fru och två barn (varav ett är hemmaboende)
Sysselsättning:           Trading, utbildare och mentor
Bästa bok:                     Många, men bland annat ”Market Wizards” av Jack Schwager
Bästa film:                     Ännu fler. Sagan om Ringen ligger i topp.
Bästa tradingtips:      Utbilda dig! Gå inte på ”bli rik snabbt” löften.

 

Ny passion – hjälpa andra ta rätt steg

Jag har inte gett upp min trading, eller teknisk analys och investeringar för den delen heller, det lever fortsatt kvar som stora passioner i mitt liv.

Däremot har jag, genom min resa, sakta byggt upp en vilja och passion för att hjälpa andra till att ta rätt steg – slippa göra några av de misstag jag, och många andra som börjat med trading, gjort.

Det är detta ”Pattern Trading Sverige” handlar om. Jag har skapat en online utbildning som tar dig från absoluta grunder hela vägen till mer avancerad nivå. Komplett med tekniker och psykologi, backtesting och hur du ska börja bygga din egen tradingplan och ”money management” teknik.

Är du nyfiken på utbildningen, eller bara vill prata om Dina möjligheter och Din resa, får du mer än gärna höra av dig till mig – så återkopplar jag så snabbt jag kan till Dig.

Henrik Siverhall
Pattern Trading Sverige
[email protected]

Mer information om Utbildningen kan du hitta här: http://medlem.patterntrading.se/pt_sale

 

 
Kommentera inlägget här: