Swingtrading

Älskar måndagar, inte bara för att det känns som om man kan börja om från start; tex bli nyttig eller börja träna eller nått annat bra som man kan komma på. Självklart är det för att börsen öppnar igen efter helgstängt ❤️!
 
Idag sålde jag av Handelsbanken som jag hade i min swingtradingportfölj, målet var att den skulle gå upp med 3,5kr vilket den gjorde. Sålde även av Skanska i samma portfölj, efter att vinsten per aktie stigit med 5kr. 
I swingtradingportföljen så håller jag aktien minimum två dagar, dock kan det bli en daytrading om det går så pass bra och fort för aktien att nå mitt säljmål, men annars är det två dagar som som gäller.
 
Min plan och strategi är att alltid;
redan innan jag köpt aktien, ha bestämt mig för till vilken kurs som jag ska sälja den för. Och eftersom jag alltid lägger en säljerorder på en gång som min köporder gått igenom, och jag äger aktien, så behöver jag inte känna någon stress över att jag ska missa att ta hem vinsten om aktien når det mål jag tänkt mig. Klart det händer att jag missbedömmer och får sälja med förlust. Dock är det rätt sällan som jag gör det i min swingtradingportfölj.
 I den portföljen så är syftet att vara relativt kortsiktigt men att hålla ut och att ha is i magen är det som gäller där.
 
Jag tycker det är skönt att dela upp mina strategier i olika portföljer, och namnge dem. Olika strategier, planer, tidshorisonten och ändamål  med dem allihop. För mig är det också viktigt att vara organiserad och att inte avvika från min plan (om det inte behövs såklart, för att jag har missbedömt eller ifall det kommit någon nyhet som påverkar negativt).
 
Måndagar är också bra att investera i lite galna projekt och egentid, tex som att måla en byrå knallblå. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Kommentera inlägget här: