Utdelningsdagar

Har du koll på utdelningarna som drar igång inom kort? 
Jag brukar gå tillbaka flera år i tiden för att se hur det gått för företaget samt hur utdelningen sett ut. Att spara långsikigt är viktigt. Jag började mitt sparande med att investera i aktier som gav utdelning och sen återinvestera allt. Dock hade jag ingen säljstrategi när jag började, idag har jag en tydlig säljstrategi för när jag ska sälja av aktien. Det som är vikigt är att hitta sin egen strategi samt att bestämma en tidshorisont för hur länge man ska äga sina aktier. Ett mål hjälper också till för att lättare bli peppad att fortsätta spara. Det underlättar också att logga sina aktieköp, strategier och mål.
 
 
 
 
 
Bilden visar utdelningar från 2005, (bild från Avanza, ej köp rek.)
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: