Basic daytrading-kurs

Igår hade jag en Basic daytrading-kurs för 7st härliga kvinnor. Det är så kul att se detta stora intresse för aktiehandel, att ta tag i sitt sparande och viljan att få det att växa är stort och viktigt.
För 18 år sedan när jag började handla med aktier var det inte lika poppis som det är nu bland kvinnor, kul att se denna förändring.
 
Jag får ofta frågan vad jag tycker har förändrats mest sen jag började med aktiehandel, svaret är courtaget, nyhetsflödet och utformningen på handelsplattformarna. 
Courtaget (avgift man betalar när man köper/säljer en aktie) = billigare, nyhetsutbudet är enormt = kan vara svårt att välja vart man ska läsa och handelsplattformarna = mycket bättre, bra att de har appar så att man kan ha koll även fast man inte är hemma framför datorn :).
  
Tankar, syften, strategier och tidshorisonter var några av de samtalsämnen som vi diskuterade igår på lunchen.
 
 
Här nedan kommer några bilder på daytrading och swingtrading.
 
H&M = dagens trade
 
SAS = 17-21 maj, Swingtrade
 
Bilia A = 26/4 - 21/5, Swingtrade (trodde den skulle gå bätte)
 
 
Elekta B = 17-21 maj, Swingtrade
 
 
Kommentera inlägget här: