Rapportiden

Vill bara påminna lite om att det är viktigt att hålla koll på när bolagen du bevakar eller äger har sina rapporter (fyra gånger per år). Aktiens pris påverkas av rapporterna och det kan vara extra volatilt på rapportdagen. Det är därför bra att vara extra uppmärksam och försiktigt samt hålla dig uppdaterad speciellt om du day- eller swingtradar.

Jag brukar alltid skriva upp de datum vars bolag jag vill hålla lite extra koll på så att jag inte missar det. Vid swingtrading köper jag aldrig en aktie som har rapport dagen efter (det är en regel jag har).

Ju mer jag läser om de aktier som jag handlar med, desto bättre koll har jag. Ju bättre koll jag har desto bättre kommer jag också kunna förstå och förhoppningsvis förutspå kursrörelserna för just de aktierna.

Att logga sin aktiehandel samt tankar hjälper :)

 

 

Kommentera inlägget här: