Tidshorisont är viktigt

 

Det är viktigt att ha regler när det kommer till daytrading.

Att ha regler för hur länge du får äga en aktie är otroligt viktigt så att du motverkar att frestas äga aktien över natten om ditt trade inte gått som du planerat.

Mina regler för tidshorisont

Mina regler för tidshorisont när jag tradar ser du nedan här. Dessa regler fungerar för mig.

  • Mellan kl. 09.00 -15.00 äger jag en aktie i max två timmar
  • Efter kl.15.00 äger jag en aktie i max en timme

Reglerna gäller både för trades där jag går med vinst eller förlust. 

Jag äger en aktie max i en timme efter kl. 15.00: denna regel är en av de viktigaste för mig eftersom börsen stänger och jag vill inte äga aktien över natten eftersom det då inte är daytrading.

 Vill du veta mer om detta så har jag en kurs daytrading online-kurs med stort fokus på strategi och målsättning och mycket mer, läs här.....

 
Kommentera inlägget här: