Riskhantering

En viktig del i min strategi är att tänka på risken, jag får ofta frågor kring hur jag agerar om en aktie går åt fel håll. 
Svaret är att det beror på; om börsen är upp eller ned, vilken aktie jag köpt, vad jag kan förvänta mig av aktien, hur stor position jag tagit... det är alltså rätt många aspekter som jag väver in i mitt agerande.
 
Här kommer några punkter som är rätt bra att tänka över i sin strategi;
  • Klockslag när jag köper första aktien?
  • Vilken tid jag gör sista tradet?
  • Nyheter jag läser?
  • Vilka aktier handlar jag med?
  • Maxtid jag äger aktien?
  • Hur mycket kan jag förlora per trade?
Det finns massor med frågor man bör ställa sig själv när man filar och sätter sin strategi, här är bara några stycken. Det viktiga är att ställa frågor till sig själv så att strategin blir så personlig som möjligt, en strategi är väldigt individuell och den ska passa ens personlighet eftersom alla är olika och agerar därefter.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: