Anna Svahn - Mina Affärer

 
I helgen träffade jag den härliga bloggaren Anna Svahn som står bakom en av Nordnets 10 mest följda Sharvillekonton.
 
Jag känner igen mig lite i henne då jag också var runt 20 år när intresset för aktier började ta fart på riktigt men även hur hon tänker när hon väljer aktier. Blir så glad av att se att fler och fler tjejer börjar få upp ögonen för aktiehandel samt andra investeringar!
 
Den första aktien som Anna köpte var investment bolaget Melker Shörling där avkastningen blev 35%, riktigt kul!
Man kan ju undra hur hon gör när hon väljer ut de aktier som hon ser att det finns potential i.... Först och främst så kikar hon väldigt mycket på omsättningen, kursrörelser, nyheter, köprekommendationer, vinnare & förlorare, Stockstreet och Redeye bloggen. Lite kul var det också att höra att hon inte använder sig av teknisk analys eftersom jag själv inte heller gör det.
 
En bransch som Anna gillar är läkemedelsbolag som forskar inom medicin, annars är det ingen speciell bransch som hon koncentrerar sig på utan kikar mest på kursrörelser och omsättningen.
 
Investerar SM står ju runt knuten och där ska Anna ställa upp och tävla, ska bli riktigt kul att följa.
Då hon mest handlar med aktier så blir det en utmaning eftersom hon normalt inte handlar med hävstänger. Anna jobbar ju dessutom heltid, så fokus på tävlingen kommer att bli runt 50-70%, hon ser det mest som en rolig grej då det blir en lärdom och erfarenhet. Kul med utmaningar som är lite för svåra men å andra sidan så bevisar ju Anna gång på gång en riktigt hög avkastning på sitt Sharvillekonto så vi håller nu tummarna för att det här med hävstänger kan bli något som hon tycker är riktigt kul!
 
 
 
Kommentera inlägget här: