Information om Pensionskurserna

 
 
 
Ta tag i ditt sparande och lär dig att förstå hur man kan spara för att uppnå en bättre pension.
Kurserna är uppbyggda på ett lätt sätt så att ni skall förstå och komma igång med ert sparande, ni behöver alltså inte ha någon förkunskap. 
 
Pension Nybörjare lunchkurs, Boka här
 
Vad är pension?
Hur börjar jag pensionsspara?
Vilka typer av pension finns det? Varför skall jag pensionsspara?
Vad är orange kuvertet? Vad betyder IPS/ISK/FK?
Vilka typer av sparande finns det? Generell genomgång av aktier, fonder, olika typer av tillgångsslag.
Vad är risk? Vilken risk skall jag ta?
 
 
Pension fortsättningskurs, Boka här
 
På fortsättningskursen lägger du upp en plan för din pension/sparande. Hur får man sitt kapital att växa? Vart hittar jag information som är relevant för mitt sparande? Hur blir jag intresserad av mitt sparande? Inom vilket skal skall jag ha mitt sparande?

 

 

 
 

 

Om du har frågor kring kurserna, skriv då i kommentarsfältet längst ned på sidan så kontaktar vi dig. 
Eller maila oss på. 
[email protected]
Anonym:

Hej! Hur bokar jag plats på en kurs?

Svar: Hej,För att anmäla dig till kurserna så skicka ett mail till [email protected]

Mvh
Patricia
Hjärtner & Partner AB

Kommentera inlägget här: