Planera och hitta tiden

Det är många som skriver och frågar om tips på hur man kan hitta tiden att trada bredvid ett heltidsjobb. Det kan gå att kombinera om du har ett flexibelt arbete där du själv kan styra över din arbetstid eller om du jobbar kvällar och helger. När jag började handla så var mitt fokus mycket på att jobba upp en buffert så att jag skulle känna mig trygg när jag väl var redo att ta steget att daytrada på heltid. Så det var inte så mycket daytrading utan mer swingtrading.

Mitt arbete hade väldigt oregelbuna tider eftersom jag jobbade inom restaurangbranschen. Ibland var det supertidiga morgnar, sena kvällar och ibland helger. Men oftast så hade jag 1 ledig veckodag då jag kunde ägna mig åt börsen.

Om jag jobbade på dagtid så brukade jag kika på amerikanska börsen på kvällen när den öppnat (detta var innan barnen), annars handlade jag på den svenska börsen (idag handlar jag bara på den svenska marknaden).

 

 

 
 
 

 

 

Anonym:

Hej! Jag har en fråga. Vad är skillnaden mellan onlinekursen och den kurs som är i Gbg 11/11?

Svar: Hej, Skillnaden är att onlinekursen har mer; strategi/mål- fokus, mer TA exempel, du har tillgång till kursen 1 år, du får ladda ner dokument.
Klassrumskursen tittar vi på aktier när marknaden är öppen, jag berättar om min portföljstrategi kort och lång, du får träffa andra trading intresserade personer, du får delta i diskussioner.
Mvh
Patricia
Tradingmamman

Kommentera inlägget här: