Målsättning

Nytt år och nya mål. Självklart har även jag nyårslöften så tänkte dela med mig av mitt sparlöfte här.
Jag pratar ofta om målsättning, strategier, regler och tidshorisont.
 
Detta år ska jag testa ett nytt privatsparande (ej trading), jag har har öppnat 5 stycken nya ISK konton för olika sparmål som jag har. Dessa konton är till för; ett nytt sparande till barnen, två semestrar, en stuga i fjällen som jag drömmer om samt ett nytt pensionsparkonto.
De sparmål som är närmast i tiden spar jag mest till och de som har lite längre tidshorisont lite mindre summa. 
Den första semestern är till nu i sommar och den andra till höstlovet, barnens sparande är tänkt till de flyttar hemifrån, drömmen med fjällstuga och pensionen är det också längre tidshorisont på.
 
Ju specifikare du är med ditt sparande desto enklare tycker jag det blir att spara då man har ett tydligt mål och kan visualisera det.
 
Har ni några nyårslöften? :)
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: