Strategi

Nu när Coronaviruset härjar och börserna går därefter så är det väldigt viktigt att ha en strategi. 
Är du långsiktig eller kortsiktig eller kanske har du olika strategier och tidshorisonter för olika portföljer/konton?
 
Jag är både lång- och kortsiktig samt har olika strategier för olika portföljer just med anledning av att börsen går upp och ned.
När jag började handla med aktier så var syftet bara att spara ihop till en buffert, men ju mer jag tid jag ägnade åt börsen desto mer förstod jag dess rörelser och psykologi. Där föddes intresset för kortsiktig handel som till sist ledde till daytrading.
 
Som jag nämnde så går börsen upp och ned och virusets effekt gör så att det blir extra stora rörelser, förra veckans fokus var coronaviruset och det kommer fortsätta ett tag framöver. 
Jag jobbar mycket med kurslarm på olika nivåer för att se om en kursnivå bryts upp eller ned i sin rörelse.
 
När det blir jätteras/rus håller jag mig lugn och bevakar istället intressanta nivåer för att eventuellt köpa om jag inte äger aktien eller sälja om jag äger aktien.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: