Aktiv handel på börsen

Att aktivt handla på börsen är som att åka berg- och dalbana, man vet inte vad som står bakom nästa krön.

Det är därför jag är så kortsiktig i min handel, med devisen "många bäckar små". Hellre att jag tar hem en mindre vinst än ingen alls eller att jag går med förlust, såklart. Så länge jag håller mig till min plan och inte tappar mig själv för att jag för tillfället fått lite luft under vingarna. Om jag nu skulle få lite luft under vingarna och jag får en väldigt bra vinst i ett trade så har jag troligtvis tagit för stor risk.

För att hålla koll på mitt risktagande och hur stora positioner jag ska ta, så brukar jag tänka att då jag är nöjd, är när det inte känns hissnande bra eller förskräckligt dåligt, jag vill vara lite halvnöjd, då ligger jag på en bra risknivå.

Har jag lite halvt hjärtklappning, så är risken på tok för hög. När vinsten inte känns så kraftig och jag är halvnöjd så ligger mitt risktagande på en bra nivå.

 

 

 
 
 

 

Ha en bra dag :)!

Kommentera inlägget här: