Fonder

Jag satt i förmiddags och kikade lite på fonder, det finns ju galet många att välja bland. Aktier har jag kolla på men fonder är jag inte proffs på. Men nu i dessa tider är det dags att bli duktig på det så jag satt och läste och tittade på grafer, superkul :). Älskar ju att ta fram nya strategier, så sitter här och funderar lite på vad som kan vara smartast.
 
Vilken tidshorisont har ni när det gäller fonder?
Tänker mig eventuellt att jag ska ha en 3 månaders, en 1 års och en 3-5 års horisont. Har dock inte bestämt vilka fonder jag ska köpa eller hur stora poster det ska vara. Men tänker mig att jag börjar smått och ser hur det känns och sen ökar jag på allt eftersom. Ska bli spännande detta!
 
Räntepapper är också något jag tycker är intressant men behöver lära mig mer om, så jag ser så framemot fredag då Emelie Taube från Spiltan Fonder kommer för att föreläsa på Hjärtner & Partners lunchseminarie.
 
Under seminariet kommer Emilie att fokusera på fördelarna med att investera i räntepapper och hur du får avkastning i dom i en pågående lågräntemiljö. Emilie kommer också fördjupa diskussionen runt vad som händer med ränteplaceringarna när räntan stiger. 
 
Föreläsningen blev fullbokad väldigt snabbt vilket var roligt att se och eftersom detta intresse var så stort så kommer vi att sätta ut fler seminarier i Fb-gruppen Tradingmamman.
(Alla våra seminarier och workshops är kostnadsfria och vi anordnar dom 1-2 gånger per månad)
 
Varmt välkomna!
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: